هر کس «کتاب مقدّس» و شرحهای آن را بادقّت و تأمّل مطالعه کرده باشد،متوجّه خواهد شد که در این آثار، به نبردخونینی در آینده اشاره رفته استکه در سرزمین «فلسطین»، بین یهود ومسلمانان رخ خواهد داد. شارحان کتابمقدّس، رهبر مسلمانان را در این نبرد،آشوری نام نهادهاند و سرزمین» فارس» را نقطه جغرافیایی آغاز انقلاب او و «سوریه» را از اوّلینهمپیمانانش در ابتدای ظهورش میدانند و یکی از اهداف استراتژیک آشوری،نابودی قدرت یهود و حذف دولت آنان از صحنه روزگار است. اهل کتاب از این مبارزه چنین یاد کردهاند:
در آنجا، دو نیروی درگیر رقیب بر سر رهبری جهان وجود خواهد داشت: دولتهای غرب اروپا و دولت آشوری.1
در خصوص هویّت دولت آشوری گفتهاند: فرات مرز طبیعی بین یهود و آشوری است. 2
و نیز: سرزمین آشوری، فارس و ایران و ترکیه است.3
در سِفر رؤیا، به طور دقیق ملّت این رهبر توصیف شده است:
ملّتاو، آنچنان نیرومند است که در گذشته مانندی نداشته و از آن پس هم نخواهدداشت؛ پیشاپیش آنها آتشی است خورنده و پشت سر آنها شعلهای است سوزنده وپیش رویشان بهشت جاودان؛ یعنی برای شهادت چون قهرمان میتازند...؛ مردانِجنگند...؛ هر یک راه خود را میرود و آن را تغییر نمیدهد و هیچ یک مزاحمدیگری نمیشود؛ در میان اسلحه واقع شدهاند؛ ولی شکست نمیخورند.4
شارحان کتاب مقدّس از شروع حرکت لشکر آشوری از «ایران» سخن میگویند: خیل انبوه و فراوانی از فارس خارج میشوند.5
وسپس از هدف این لشکر سخن به میان میآورند و میگویند: دست خداست که بهوسیله آشوری فرود خواهد آمد 6
و در آخرالزّمان دشمن اسرائیل خواهد بود.7
وخداوند او را برای امّتی با همّت میفرستد و این امّت، ملّت او محسوبمیشود.8
آنگاه دانشمندان اهل کتاب، به معرفی نیروهای غربی میپردازندکه با یهود، علیه آشوری که با سپاهیان خود از ایران به سمت «فلسطین»لشکرکشی میکند، ائتلاف مینمایند: یهودیان از ترس آشوری با پیشوای رومی پیمانی میبندند.9
و لشکریان آشوری به دشمن بزرگ غرب تبدیل میشوند.10
ازنظر تاریخی مشخّص است که سرزمین فارس، در زمان نگارش «کتاب عهد قدیم«وجود داشته است، آیا چنینرهبری که دست قدرت خدا از آستین او بیرون میآید، مجوسی است؟! یا چیزدیگری؟ حنا در تفسیر «اشعیا» میگوید: اینکه پادشان آشور مسیحی باشد، حتماً غیرممکن است.11
و ما میگوییم؛ چون دشمن یهود است، یهودی نیز نخواهد بود، پس چه دینی دارد؟ آیرنساید، در «تفسیر دانیال» به این پرسش پاسخ میدهد و میگوید: او رهبری خشن و جایگزینی لایق برای پادشاهان ستمگر امپراتوری عثمانی است و میگوید: رؤسای او همه پادشاهانند.12
پسبراساس این نقل، آشوری بعد از گذشت زمانی از سقوط دولت عثمانی قیاممیکند؛ زیرا جانشین آنهاست و با توجّه به اینکه گفته شده است، رؤسای اوهمه پادشاه هستند، شایسته است که او از نسل خلفای مسلمانان باشد. اهل کتاب درباره نیروهای همپیمان آشوری چنین گفتهاند:
نیروهایهمپیمان او در ابتدا ایران و سوریه و سپس لیبی و سودان و صور (جنوبلبنان) و ملّتهای شرق نزدیک و مردم اطراف [دریای] قزوین و دریای سیاه واسماعیلیان و ... خواهند بود.13
سؤال این است که بسیار خوب، حال که وضعچنین است آیا اهل کتاب این اخبار را پیگیری کرده و به صورت دقیق وکارشناسانه ابعاد زمانی و مکانی آن را بررسی کردهاند؟ جواب این است که: آری! آنها در بالاترین سطح به تحقیق درباره آن پرداخته و اظهارنظرکردهاند؛ ریگان، رئیس جمهور اسبق «آمریکا»، در اجتماع لابی صهیونیستهابعد از آنکه مقدّمات و طلیعههای ائتلافی خارج از اراده آنها در»خاورمیانه» آشکار شد.14
گفت:من به اخبار غیبی قدیمی شما در توراتبرمیگردم، آنجا که اشاره میکند به اینکه نبرد سرنوشتساز خیر و شر در پیشاست و من به خود این حق را میدهم که بگویم وقتی ما نسلی هستیم که وقوعآنرا خواهیم دید، مرا تصدیق خواهید کرد که زمان وارد شدن به آن نیز همینحالاست.15
به همین جهت هنری کیسینجر، وزیر خارجه آمریکا، با آنموضعگیریهای معروفش، هنگامی که از او درباره جنگ ایران و «عراق» سؤالمیکنند، میگوید: منافع دراز مدّت آمریکا در آن است که ایران و عراق هر دو در این جنگ آسیب و خسارت ببینند.16
همهدانشمندان و بزرگان اهل کتاب این اخبار را به خوبی میخوانند و درستیآنهارا تأیید کرده و قبول دارند، رئیس وقت اطّلاعات «فرانسه» الکساندر دیمارانش میگوید: بزرگترین خطری که خاورمیانه با آن مواجه است، برپایییک امپراتوری شیعی از مناطق مرزی هند تا کنارههای دریای مدیترانه است کهبا شکلگیری این امپراتوری، اسرائیل باید بهای سنگینی بپردازد.17
آشوری اسرائیل را نابود میکند فکری در تفسیر «حزقیال» و «حنا» در تفسیر «دانیال» میگویند: آشوریدو نبرد بزرگ را علیه اسرائیل سامان خواهد داد، در اوّلین نبرد، نیمی ازاسرائیل را اشغال میکند و در دومی، تمامی اسرائیل را و آنگاه آن را نابودمیسازد!
متن تفسیری که در کتاب «تورات» آمده، چنین است: همانا او [آشوری] کسی است که به زودی خدا او را برای نابودی ملّت یهود 18 به کارمیگیرد، در مرحله اوّل نصف اسرائیل را اشغال میکند19 و سپس جمعیتی رااسرائیل به کار میگیرد. 20
و با شمشیری برّان، بر گونه قاضی آن میزند.21
شاید مقصود از قاضی در این عبارت، دولت آمریکا باشد که خود را همزمان، حاکم، قاضی و وکیل اسرائیل میداند.
دانشمندانو شارحان تورات، از نبرد سرنوشتساز و حماسی میان آشوری و اسرائیل سخنمیگویند، نبردی که با رهبری این فرمانده پیروز، به آزادی کامل سرزمینمقدّس از اشغال اسرائیل منجر خواهد شد. فکری در «تفسیر زکریّا» و «حنا» درتفسیر دانیال میگویند:
اورشلیم در نبردی نهایی وارد جنگ میشود وپادشاهان غرب و ارتشهای آنها، به زودی به فرماندهی یک فرمانده غربی بهمنطقه میآیند و برای نبرد با او [آشوری] اجتماع میکنند؛ ولی همه آنهانابود میشوند و خداوند تلاش آشوری را در کوه صهیون در اورشلیم کاملمیکند.22
مفسّران تورات معتقدند که فلسطین، محور درگیری در جنگهای بین نیروهای آشوری و یهود است؛ ایرنساید در تفسیر دانیال میگوید: از یک طرف ائتلافی غربی به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر ائتلافی شرقی و فلسطین موضوع اختلاف خواهد بود.23
پینوشتها:
1) تفسیر حزقیال از فکری، ص 231؛ تفسیر دانیال حنا، ص 193.
2) تفسیر حزقیال از فکری، ص 336.
3) تفسیر زکریا از فکری، ص 226.
4) رؤیا 8/9.
5) تفسیر زکریّا از فکری، ص 108.
6) تفسیر اشعیا از حنا، ص 123.
7) تفسیر دانیال ایرنساید، ص 95.
8) تفسیر اشعیا از حنا، ص 123.
9) تفسیر دانیال از حنا، ص 191؛ تفسیر حزقیال از فکری، ص 341.
10) تفسیر دانیال از حنا، ص 261.
11) تفسیر اشعیا از حنا، ص 124.
12) تفسیر دانیال ایرنساید، صص 94 _ 96.
13) تفسیر حزقیال از فکری، ص 339؛ تفسیر دانیال از ایرنساید، ص 137.
14)مجله اکتبر شماره 519 سال 1986، درباره این ائتلاف قلمفرسایی کرده است.
15) مجله الامّه القطریّه یونیو 1998.
16) الاهرام 18/2/1989.
17) الاهرام 14/2/1986.
18) اشعیا حنّا، ص 123.
19) حزقیال فکری، ص 341، ص 191.
20) تفسیر دانیال حنا، ص 194؛ تفسیر زکریا، ص 255.
21) تفسیر حزقیال فکری، ص 341؛ تفسیر دانیال حنا، ص 191.
22) تفسیر زکریّا فکری، ص 226؛ تفسیر دانیال حنا، ص 192.
23) تفسیر دانیال از آیرنساید، ص 133، تفسیر عهد قدیم را از کتاب عقیده المسیحالدجال فی الادیان نوشته نویسنده مصری، سعید ایوب، ص 200 _ 201، بیانکردیم
.: Weblog Themes By Pichak :.